DSC_0026Grupa uczennic z „Bronka” wzięła udział w „Zwolnionych z teorii”. Jest to przedsięwzięcie społeczne mające status olimpiady. Jego celem jest zdobywanie praktyki w tworzeniu projektów. Udział w przedsięwzięciu pozwala na zdobycie prestiżowego, uznawanego na całym świecie certyfikatu Project Managment Principles. Realizacja projektu społecznego „Nie werteryzuj” właśnie dobiegła końca. Pięć dziewczyn Ola Zawadzka (koordynator), Paulina Fornalczyk, Ula Magier, Paulina Sydor i Alicja Kasprzak zajęło się wskazaniem i eliminacją zagrożenia związanego z gloryfikacją chorób psychicznych i zaburzeń odżywiania w Internecie.

Na wielu portalach społecznościowych od lat powstają tysiące blogów, które według ich autorów stanowią rodzaj „pamiętników”.
Strony prowadzone przez to grono nastolatków są jednak ogólnodostępne i każdy może, choćby i przypadkowo, spotkać się z udostępnianymi przez zaburzoną młodzież treściami – zdjęciami poranionych ciał, zachętami do popełniania samobójstw oraz propagowaniem stylu życia opartego na anoreksji lub bulimii.
Dziewczyny zajęły się przede wszystkim masowym zgłaszaniem oraz usuwaniem wszelkich treści, które mają związek z promocją zaburzeń takich jak depresja czy anoreksja.
Dzięki zaangażowaniu innych Internautów, „Nie werteryzuj” przyczyniło się do usunięcia setek szkodliwych blogów.
Realizatorki projektu uświadamiają również młodzież, jak niebezpieczna jest samodzielna diagnoza zaburzeń psychicznych oraz afirmowanie negatywnych myśli podczas organizowanych w gimnazjach spotkań.
Członkinie projektu chcąc pomóc dojrzewającej młodzieży odwiedziły między innymi Gimnazjum nr 1 oraz Gimnazjum nr 3 w Świdniku, gdzie przedstawiły ideę projektu oraz przybliżyły problematykę, którą się zajęły podczas pogadanek z uczniami. W trakcie lekcji uczuliły gimnazjalistów, jak niebezpieczne jest zjawisko gloryfikacji depresji w Internecie oraz przedstawiły sposoby, które pomogą im rozładować stres związany z okresem dojrzewania.

Zespół projektowy nawiązał również współpracę ze specjalistami, którzy wspierali realizatorki od strony merytorycznej. Jednym z najbliższych partnerów projektu jest Lubelskie Stowarzyszenie Ochrony Zdrowia Psychicznego.
Wiedza jednego ze specjalistów tego Stowarzyszenia – lekarza psychiatrii Grzegorza Małaja, została wykorzystana podczas wykładu, który odbył się w środę 30 marca w Miejskim Ośrodku Kultury.
Tym razem teoria została wzbogacona praktyką poprzez profilaktyczne zajęcia z „Teatrem Miecza” – innym projektem realizowanym w Świdniku.
Uczestnicy wydarzenia mieli okazję do wysłuchania opinii ekspertów w zakresie problemów psychicznych oraz wzięcia udziału w wykładzie na temat pozytywnego wpływu szermierki na zdrowie psychiczne.
Całość zakończona została serią pojedynków na piankowe miecze, które miały być przykładem pozytywnego sposobu na uwolnienie lęku i rozładowanie stresu. Uczestniczki projektu deklarują, że projekt będzie w dalszym ciągu realizowany – już niekoniecznie w ramach olimpiady.
Wsparcie daje im psycholog szkolny p. Katarzyna Paszko.

I LO w Świdniku

http://lsw24.pl/wp-content/uploads/2016/04/12900109_1739183239659126_733437894_n.jpghttp://lsw24.pl/wp-content/uploads/2016/04/12900109_1739183239659126_733437894_n-300x300.jpgMonika Sz.AKTUALNOŚCIEDUKACJAAlicja Kasprzak,I LO w Świdniku,Nie werteryzuj,Ola Zawadzka,Paulina Fornalczyk,Paulina Sydor,Project Managment Principles,Ula Magie
Grupa uczennic z „Bronka” wzięła udział w „Zwolnionych z teorii”. Jest to przedsięwzięcie społeczne mające status olimpiady. Jego celem jest zdobywanie praktyki w tworzeniu projektów. Udział w przedsięwzięciu pozwala na zdobycie prestiżowego, uznawanego na całym świecie certyfikatu Project Managment Principles. Realizacja projektu społecznego „Nie werteryzuj” właśnie dobiegła końca. Pięć...