AKTUALNOŚCI

KOLEJNY REKORD NA ŚWIDNICKIM LOTNISKU!

Sierpień okazał się rekordowym miesiącem, pod względem ilości obsłużonych osób. Przekroczono granicę 40 tys. pasażerów.
Dokładnie było to 40 372 osoby, podczas 421 operacji lotniczych. W porównaniu z rokiem ubiegłym odnotowano blisko 50% wzrost liczby podróżnych. W pierwszym półroczu 2016 roku z lubelskiego portu skorzystało prawie 180 tys. osób. Władze portu zakładają, że do końca roku będzie ich ponad 400 tysięcy.
Kolejne dobre wieści płyną ze świdnickiego lotniska. Linie Small Planet ogłosiły nowe połączenie. Od 29 grudnia, w czwartki i niedziele z PLL w Świdniku będzie można polecieć do Barcelony. Ceny biletów do stolicy Katalonii będą się rozpoczynały już od 199 PLN. Połączenie będzie obsługiwane przez  Airbus A320. Obecnie linie Small Planet wykonują rejsy do Burgas. Niestety z końcem października znika połączenie z Frankfurtem.  Do tej pory rejsy na tej trasie wykonywała Lufthansa, która zawiesiła loty. Decyzja przewoźnika była podyktowana niewystarczającym zainteresowaniem pasażerów lotami w okresie zimowym. Pojawiły się jednak doniesienia o tym, że brytyjska linia regionalna BMI Regional będzie kontynuować rejsy z Frankfurtu do Lublina.Loty miałyby wystartować w sezonie letnim 2017 r. i odbywać się codziennie samolotami typu embraer ERJ-145. BMI Regional to linia partnerska Star Alliance, współpracującym m.in. z Lufthansą. Świdnik byłby pierwszym miastem w Polsce w siatce przewoźnika. Władze PLL nie potwierdzają jednak tych doniesień. Głośno mówi się również o nowym połączeniu z Ukrainą. Interesuje się tym ponoć linia Bravo Airways, która chce rozpocząć loty do Równego. Połączenia miałyby być wykonywane we współpracy z ukraińskim operatorem turystycznym – firmą TPG. Loty z Lublina do Równego miałyby wystartować w sezonie zimowym. Rejsy mają trwać ok. 40 minut, a bilety kosztowałyby od 20 do 50 euro. Władze PLL również nie potwierdziły tych doniesień. Pewne jest to, że od 18 sierpnia  na świdnickim lotnisku uruchomiono system ILS drugiej kategorii. Takie rozwiązanie ułatwi m.in. lądowanie samolotów w trudnych warunkach atmosferycznych. ILS, czyli instrument landing system, to radiowy system nawigacyjny, wspomagający lądowanie samolotu w warunkach ograniczonej widoczności. Polska Agencja Żeglugi Powietrznej uruchomiła na lotnisku w Świdniku taki system, drugiej kategorii. Wcześniej port posiadał system pierwszej kategorii, umożliwiający lądowanie samolotów przy widoczności 550 metrów. Po modernizacji widzialność wzdłuż pasa to ok. 350 metrów. W planach inwestycyjnych lotniska znalazła się także rozbudowa terminala. Nowy budynek ma mieć 1, 5 tys. mkw.

Reklama
Pokaż więcej

Powiązane

Back to top button