Ciepła, słoneczna pogoda sprzyja plenerowym spotkaniom towarzyskim. Pamiętajmy przy tym, aby szczególnie do potraw z grilla, wykorzystać pierwsze wiosenne warzywa i przygotowywać z nich wiosenne sałatki i surówki. Nikogo chyba nie trzeba zachęcać do jedzenia nowalijek, tym bardziej, że po zimie cierpimy na brak witamin. Właśnie te młode warzywa – zielony szczypiorek, szpinak, rumiana rzodkiewka, sałata czy młoda kapusta – skutecznie pomogą nadrobić wszystkie braki w naszym organizmie.

Moja propozycja to łatwe i szybkie potrawy do wykorzystania w plenerze

Surówka z młodej kapusty ( idealna do dań mięsnych, ryb i potraw z grilla)

Główka młodej białej kapusty, pęczek koperku, 1 marchewka, 1 cebula, sok z ½ cytryny, 0,5 łyżeczki cukru, 0,5 łyżeczki soli, ¼ szklanki oleju rzepakowego

Kapustę drobno poszatkować, posypać solą i lekko ugniatając, wymieszać. Dodać posiekany koperek, utartą na tarce o grubych oczkach marchewkę i pokrojoną w piórka cebulę. Doprawić sokiem z cytryny, solą i cukrem. Polać olejem. (Do przyprawienia można wykorzystać sos sałatkowy koperkowo-ziołowy)

Sałatka wiosenna

2 pęczki rzodkiewek, 2 zielone ogórki, 2 pęczki szczypiorku z młodą cebulą, 5 ugotowanych jaj na twardo, ¾ szklanki majonezu, sól, pieprz

Rzodkiewki, ogórki i cebulę pokroić w kostkę, szczypiorek posiekać, jajka pokroić w ósemki. Wszystkie składniki wymieszać delikatnie z majonezem. Doprawić do smaku solą i pieprzem.

Sałata z dodatkami

Główka sałaty, garść szpinaku( bez szypułek), podwójna pierś z kurczaka, kilka gałązek świeżego tymianku, 15 dag boczku w plastrach, 5 dag sera żółtego startego na grubej tarce, pół bagietki pokrojonej w kostkę, 3 łyżki masła, sok z cytryny, 100 ml jogurtu naturalnego, 1 łyżeczka musztardy Dijon, ząbek czosnku, olej, sól, pieprz

Pierś kurczaka pokroić w kostkę, skropić cytryną, dodać listki tymianku, skropić olejem i odstawić w chłodne miejsce, co najmniej na 1 godzinę. Boczek, smażyć, aż będzie chrupiący. Na wytopionym z boczku tłuszczu usmażyć kurczaka. Na maśle i łyżce oleju usmażyć na rumiano grzanki. Jogurt wymieszać z sokiem z cytryny, przeciśniętym przez praskę czosnkiem, musztardą i kilkoma łyżkami oleju. Sos doprawić sola i pieprzem. Przed samym podaniem rozdrobnić sałatę, dodać szpinak, kurczaka, boczek, żółty ser, grzanki. Całość polać sosem jogurtowym

Babeczki ze szpinakiem

35 dag mąki, 25 dag szpinaku, 3 jajka, 5 suszonych pomidorów, 5 dag startego żółtego sera, szklanka jogurtu naturalnego, ¼ szklanki oleju, po ½ łyżeczki soli, pieprzu i gałki muszkatołowej, 3 łyżeczki proszku do pieczenia, ziarna słonecznika

Szpinak obgotować (ok. 3 min.) w lekko osolonej wodzie. osączyć, odcisnąć i pokroić. Do mąki dodać proszek, przyprawy i ser. Wymieszać. Jogurt połączyć z jajami i olejem. Wlać do mąki, szybko połączyć. Dodać szpinak i pokrojone suszone pomidory. Foremki wysmarować masłem i posypać mąką. Ciasto wyłożyć do foremek, posypać ziarnkami słonecznika. Piec ok. 35 minut w temp. 180 stopni C. Sprawdzić patyczkiem.

 

http://lsw24.pl/wp-content/uploads/2018/05/Surówka-z-młodej-kapusty.jpghttp://lsw24.pl/wp-content/uploads/2018/05/Surówka-z-młodej-kapusty-300x300.jpgWTRAKTUALNOŚCIKulinaria„Sushi i pierogi czyli Zosia w kuchni”,kulinaria,przepisy,Zofia Gorgol
Ciepła, słoneczna pogoda sprzyja plenerowym spotkaniom towarzyskim. Pamiętajmy przy tym, aby szczególnie do potraw z grilla, wykorzystać pierwsze wiosenne warzywa i przygotowywać z nich wiosenne sałatki i surówki. Nikogo chyba nie trzeba zachęcać do jedzenia nowalijek, tym bardziej, że po zimie cierpimy na brak witamin. Właśnie te młode warzywa...