joga ćwiczeniaW myśl zasady ruch to zdrowie pod lupę bierzemy jogę. Choć polega na spokojnym wykonywaniu określonych figur i ustawianiu ciała w odpowiedniej pozycji razem z równomiernym i harmonijnym oddechem, to zalety jej ćwiczenia zarówno dla zdrowia fizycznego i psychicznego, jak i la sylwetki są zaskakujące.

1. Wzmacnia kości, stawy i mięśnie – regularny udział w zajęciach z jogi prowadzi do zwiększenie siły mięśni i ścięgien. Sprawia, że stają się elastyczne i bardziej rozciągnięte, dzięki czemu ryzyko pojawienia się uszkodzeń i złamań jest mniejsze. Sprawia także, że chrząstki są mocniejsze, co pozwala w większości przypadków uniknąć artretyzmu i osteoporozy.

2. Korzystnie wpływa na układ krwionośny – praktykowanie jogi i wybieranie odpowiednich pozycji zmniejsza ryzyko wystąpienia zawału. Lepsze ukrwienie i dotlenienie organizmu poprzez regularne ćwiczenia przyczynia się do obniżenia ciśnienia krwi.

3. Wpływa na metabolizm – przyśpiesza jego działanie poprzez stymulowanie narządów wewnętrznych. Dzięki temu pozwala lepiej kontrolować wagę.

4. Powoduje uczucie relaksu i odprężenia – swobodne, powolne ruchy powalają wyciszyć nerwy, wpływając tym samym na poprawę kondycji psychicznej. Trening jogi to świetny czas na uwolnienie się od napięć, na zapomnienie o problemach i skupienie się na sobie. Do uzyskania takiego stanu relaksu przyczynia się przede wszystkim panowanie nad równomiernym oddechem, wyjaśnia specjalista z Allecco.pl.

5. Walczy z depresją – według badań joga ma ogromny wpływ na te fale w mózgu, które odpowiedzialne są za uczucie relaksu, spokoju, odprężenia. Mały obszar występowania tych fal wpływa na przygnębienie, stany lękowe i depresyjne. Udowodniono, że ćwiczenia jogi zwiększają ich obszar, a tym samym poprawiają samopoczucie.

6. Wpływ na miesiączkowanie – odpowiednie ćwiczenia sprawiają, że miednica się rozluźnia i rozciąga, dzięki czemu bóle menstruacyjne są słabsze. Joga może rozwiązać także problem z nieregularnością miesiączek.

7. Stymuluje pracę mózgu – regularne ćwiczenia jogi wpływają w dużym stopniu na lepszą pracę mózgu. Zwiększają poziom koncentracji, jasności myślenia, analizy oraz szybkiego podejmowania decyzji.

8. Joga świetna dla kobiet w ciąży – regularna praktyka może sprawić, że kobieta lżej zniesie dolegliwości w czasie ciąży oraz porodu.

9. Doskonała kondycja – ćwiczenia angażują wiele grup mięśni, sprawiają, że ciało jest bardziej gibkie i elastyczne. Poprawia się sylwetka.

10. Lepsza postawa ciała – praktyka jogi zapobiega garbieniu się, ponieważ wykonywane pozycje wymagają prostej postawy.

http://lsw24.pl/wp-content/uploads/2018/12/joga-cwiczenia-1024x682.jpghttp://lsw24.pl/wp-content/uploads/2018/12/joga-cwiczenia-300x300.jpgadminlsw24SPONSOROWANEjoga
W myśl zasady ruch to zdrowie pod lupę bierzemy jogę. Choć polega na spokojnym wykonywaniu określonych figur i ustawianiu ciała w odpowiedniej pozycji razem z równomiernym i harmonijnym oddechem, to zalety jej ćwiczenia zarówno dla zdrowia fizycznego i psychicznego, jak i la sylwetki są zaskakujące. 1. Wzmacnia kości, stawy i...