AKTUALNOŚCI

Finmeccanica – AgustaWestland zakończyła Pokaz Zdolności Operacyjnych Śmigłowcowego Bezzałogowego Systemu Powietrznego dla brytyjskiego Ministerstwa Obrony Narodowej

AW1282 Pokazy SW-4 RUAS Solo dla UK MONPokazy potwierdziły specjalistyczną wiedzę i znaczące doświadczenie Finmeccanica-AgustaWestland w dziedzinie bezzałogowych wiropłatów

  • Do pokazów w locie wykorzystano platformę SW-4 RUAS Solo
  • Próby obejmowały symulację automatycznego lądowania na pokładzie okrętu
  • Pokazy pomogą Królewskiej Marynarce Wojennej w podjęciu decyzji odnośnie przyszłych morskich taktycznych Bezzałogowych Systemów Powietrznych (UAS)

Spółka Finmeccanica–AgustaWestland ogłosiła dzisiaj, że zakończyła realizację podpisanego w 2013 r. z brytyjskim Ministerstwem Obrony Narodowej kontraktu na przeprowadzenie programu RWUAS CCD (Pokaz Zdolności Operacyjnych Śmigłowcowego Bezzałogowego Systemu Powietrznego). Umowa obejmowała realizację 27 godzin lotów demonstracyjnych oraz 22 symulacje automatycznego lądowania na pokładzie okrętu przy wykorzystaniu demonstratora technologii SW-4 RUAS Solo.
Przeprowadzone w ramach kontraktu próby w locie odbyły się na lotnisku w Llanbedr pod koniec maja 2015 r. i obejmowały demonstrację możliwości operacyjnych Śmigłowcowego Bezzałogowego Systemu Powietrznego oraz zdolności do wykonywania różnych misji, jak również symulacje lądowań na pokładzie okrętu.
– Jesteśmy zadowoleni z wyników pokazów Śmigłowcowego Bezzałogowego Systemu Powietrznego i zdobyliśmy sporą wiedzę, która pomoże nam w dokonywaniu przyszłych wyborów. Śmigłowcowy Bezzałogowy System Powietrzny oferuje unikalną kombinację długotrwałości lotu i ładowności, a jednocześnie jest zdolny do startu i lądowania na relatywnie niewielkich okrętach wojennych wyposażonych w lądowisko.– powiedział dowódca Królewskiej Marynarki Wojennej ds. Zdolności Morskich (Lotnictwo), Komandor Bow Wheaton.
Jako główny wykonawca umowy spółka Finmeccanica-AgustaWestland zintegrowała mający odpowiednie doświadczenie i wiedzę zespół przemysłowy, składający się z Atlas Elektronik UK
w zakresie zwalczania min, BAE Systems w zakresie systemów zarządzania walką statków na powierzchni, Pelydryn Ltd w zakresie badań hydrograficznych oraz Finmeccanica-Selex ES
w zakresie wyposażenia do prowadzenia obserwacji.
SW-4 Solo RUAS/OPH (Śmigłowcowy Bezzałogowy System Powietrzny/Opcjonalnie Pilotowany Śmigłowiec), oparty o sprawdzony lekki jednosilnikowy śmigłowiec SW-4 produkcji PZL-Świdnik, został zaprojektowany do realizacji lotów bezzałogowych jak i załogowych, zapewniając użytkownikom maksymalną elastyczność operacyjną. Powstał w wyniku ścisłej współpracy między AgustaWestland i jej polską spółką, PZL-Świdnik. Bezzałogowa wersja śmigłowca SW-4 jest zdolna do wykonywania szeregu zadań, w tym misji wywiadowczych, obserwacyjnych, patrolowania, a także przewożenia ładunków. W konfiguracji pilotowanej, SW-4 może realizować różne działania, w tym transport personelu, misje obserwacyjne oraz interwencyjne. Śmigłowiec może zostać wyposażony w szeroką gamę sprzętu misyjnego, w tym systemy poszukiwania oraz komunikacyjno-wywiadowcze.
Zakończone sukcesem pokazy potwierdziły specjalistyczną wiedzę i znaczące doświadczenie Finmeccanica-AgustaWestland w dziedzinie bezzałogowych wiropłatów, które mogą zapewnić lepsze zdolności operacyjne podczas realizacji szerokiego zakresu misji.
Informacja prasowa AW

Reklama
Tagi
Pokaż więcej

Powiązane

Back to top button
Close
Reklama