AKTUALNOŚCIEDUKACJA

Sukcesy uczniów „Bronka”

6 kwietnia na UMCS w Dużej Auli Wydziału Humanistycznego w Lublinie odbył się konkurs wymowy angielskiej dla szkół ponadpodstawowych. Świdnickiego „Bronka” reprezentowała Paulina Jones, która zajęła drugie miejsce. Z kolei Daniel Sznajder i Andrzej Małek znaleźli się wśród laureatów Olimpiady o Diamentowy Indeks AGH. Dzięki temu mogą być przyjęci na studia w AGH z pominięciem procedury rekrutacyjnej.
Zakład Lingwistyki Stosowanej UMCS zaprosił uczniów szkół ponadpodstawowych do wzięcia udziału w konkursie wymowy angielskiej. Jego celem było krzewienie kultury fonetycznej języka angielskiego. I Liceum Ogólnokształcące w Świdniku reprezentowała Paulina Jones z klasy 2c. Uczennica zajęła 2 miejsce pokonując ponad czterdziestu uczestników.- To świetny wynik! Gratuluję uczennicy i jej nauczycielom- p. K. Machoń i p. P. Abramowiczowi. Drugie miejsce potwierdza tylko wysoki poziom nauczania, jaki zapewnia placówka- mówi Waldemar Białowąs, wicestarosta świdnicki. Jurorzy wysoko ocenili stand- up Pauliny. Docenili też poprawność wypowiedzi, płynność językową, ogromną swobodę posługiwania się językiem angielskim, ale przede wszystkim błyskotliwy dowcip i wyróżniającą się wymowę.
Kolejny sukces uczniowie „Bronka” odnieśli w Olimpiadzie o Diamentowy Indeks AGH! Daniel Sznajder- drugoklasista i Andrzej Małek- trzecioklasista, dostali się do ścisłej czołówki najlepszych uczniów w kraju. Obydwaj uczniowie klas matematycznych zostali laureatami olimpiady na szczeblu centralnym. To gwarantuje im przyjęcie na studia w AGH z pominięciem procedury rekrutacyjnej. Z kolei Jakub Kania dotarł do finału olimpiady.- Na sukcesy składa się zawsze wiele czynników, wśród nich najważniejsze to talent ucznia, bardzo ciężka, systematyczna praca i chęć współpracy z nauczycielem, który z kolei ma nie tylko ogromną wiedzę, ale także potrafi motywować ucznia. Paulina, Daniel i Andrzej poświęcili bardzo dużo czasu wolnego na ćwiczenie umiejętności. Widzieliśmy ich pochylających się z nauczycielami nad kartami pracy dosłownie wszędzie, po lekcjach, przed lekcjami, w okienku nauczyciela. Ważne jest też to, że system nauczania w ILO – indywidualny wybór przedmiotów rozszerzonych i języków obcych, a także nauka języków w grupach międzyoddziałowych zgodnie z poziomem zaawansowania – pozwala uczniowi na kontakt z co najmniej dwoma nauczycielami danego przedmiotu. Daniel uczył się pod okiem Jolanty Siembidy i Adama Kuny, Andrzej współpracował z prof. Stachurą i Józefem Jaśkowski, Paulina uczy się języka angielskiego u Piotra Abramowicza i Kazimiery Machoń. Cieszy nas to i sprawia, że wypracowany przed wieloma laty system sprawdza się- dodała Aneta Jagieła, zastępca dyrektora w I LO.

Reklama
Pokaż więcej

Powiązane

Back to top button