reklama

PRZY REKLAMACJI MOŻESZ WYBRAĆ RĘKOJMIĘ ZAMIAST GWARANCJI

Sprawdź, jakie prawa przysługują przy zakupie towarów, jeśli chodzi o zwroty i reklamacje.
Aby skutecznie dochodzić swoich praw w przypadku wadliwej rzeczy, konsument powinien znać specyfikę dwóch dróg reklamacji.
Jeżeli kupiony towar ma wadę, to konsument ma prawo złożyć reklamację, w której określi swoje żądania. Może żądać: wymiany, naprawy, obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy.
– Ważne by wiedzieć, że są dwa rodzaje podstawy reklamacji. Pierwsza to gwarancja, czyli dobrowolne zobowiązanie sprzedawcy lub producenta co do jakości produktu. Nie musi on jednak jej udzielić. Drugą jest tzw. rękojmia, czyli ustawowo uregulowany sposób dochodzenia roszczeń od sprzedawcy – tłumaczy Kazimierz Sidor, Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Świdniku. – Każdy sprzedawca ma obowiązek udzielić gwarancji prawnej, czyli rękojmi, która jest ważna przez dwa lata. To do konsumenta należy wybór podstawy składania reklamacji. Przedsiębiorca nie może zmienić jego decyzji.
Gwarancja handlowa nie zastępuje dwuletniej gwarancji prawnej (rękojmi).
Pamiętajmy, w przypadku otrzymania przy zakupie rocznej gwarancji handlowej, nadal można skorzystać z dwuletniej gwarancji prawnej, aby dochodzić swoich praw przez dwa lata od daty zakupu.
 
Więcej na: www.uokik.gov.pl
 
 

reklama

Informujemy, że nasz strona wykorzystuje technologię cookies m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym.