AKTUALNOŚCI

„Fałszywy telefon – zagrożone oszczędności” – trwa kampania edukacyjno-informacyjna

Seniorzy to grupa społeczna najbardziej narażona na utratę oszczędności. W dużej mierze wynika to z faktu, że często to właśnie oni zamieszkują samotnie, mają sporadyczny kontakt z najbliższymi i nie posiadają wiedzy na temat czyhających zagrożeń. Seniorzy przez to, że kierują się ufnością wobec innych, dużą wrażliwością i empatią, często chcąc pomóc swoim bliskim, padają ofiarą przestępców. Pod wpływem dużych emocji i stresu podejmują pochopne decyzje, nie zastanawiając się nad ich ewentualnymi konsekwencjami.

„Fałszywy telefon – zagrożone oszczędności” – to temat kampanii, której celem jest zapobieganie i zwalczanie przestępczości oraz wspieranie ofiar. Projekt skierowany jest do seniorów, ponieważ w przypadku oszustw „na wnuczka”, „na policjanta” czy „na wypadek”, to właśnie ta grupa społeczna jest najbardziej narażona na ich skutki.

Zamierzeniem tego przedsięwzięcia jest upowszechnianie wiedzy na temat specyfiki zorganizowanych oszustw metodą na tzw. „wnuczka” pod różną legendą (na wnuczka, na policjanta, na wypadek) w tym kampanie edukacyjno-informacyjne oraz spotkania bezpośrednie z seniorami.

Jednym z założeń projektu jest emisja spotów prewencyjnych. Ruszyła ona 1 września na antenie TVP 3 Lublin i potrwa do 19 października.

Ponadto w ramach „Dni pomocy osobom pokrzywdzonym przestępstwem” policjanci z wydziału Prewencji i Wydziału Kryminalnego KWP w Lublinie zgodnie z zaplanowanym harmonogramem udzielają porad osobom, które padły ofiarą oszustwa (np. metodą „na wnuczka/policjanta”, podczas pokazów towarów, itp.) lub chcą dowiedzieć się jak się ustrzec przed tego typu przestępstwami. Mundurowi udzielają wskazówek, jak reagować w przypadku próby oszustwa i gdzie szukać pomocy.

Reklama
Pokaż więcej

Powiązane

Back to top button