AKTUALNOŚCI

(Nie)bezpieczny dojazd do szkoły?

Stowarzyszenie Świdnik Miasto dla Rowerów od lat stara się wpłynąć na poprawę sytuacji rowerzystów w mieście, jak również na polepszenie infrastruktury zielonej przy szkołach. W marcu UM przedstawił koncepcję zagospodarowania terenów zielonych Brzeziny I i II. Stowarzyszenie zauważyło szereg błędów i wysłało obszerne pismo rekomendujące rozwiązania.
– Pan burmistrz nie konsultował z nami tej inwestycji. Dokumenty dotarły do nas 13 marca, a przetarg ruszył 9 marca. Naszym zdaniem brakuje drogi dla rowerów od strony wieżowców („Rotacyjny”). Przez to rozwiązanie dzieci będą zmuszone do pokonania trzech przejazdów zamiast jednego, oraz ich droga do szkoły wydłuży się z 90m do ponad pół kilometra. Brak również drogi rowerowej od strony osiedla Brzeziny. Oznacza to, że dzieci zamiast pokonywać drogę do szkoły krótko i bezpiecznie, będą zmuszone wykonywać drogę dłuższą i bardziej niebezpieczną. W koncepcji nie potrafimy stwierdzić jakiej szerokości są drogi dla rowerów. Rekomendowane są ddr dwukierunkowe, przedzielone linią przerwaną, szerokości min 2 m. Plan nie zakłada także stojaków rowerowych – wyjaśnia Klaudia Waryszak- Lubaś ze stowarzyszenia Świdnik Miasto Dla Rowerów. To tylko część błędów, które wytykają rowerzyści.
(http://swidnikmiastodlarowerow.pl/rekomendacje-dla-koncepcji-terenow-zielonych-brzeziny-ii/ (red.)

Planowana inwestycja jest częścią projektu Zielony Lubelski Obszar Funkcjonalny. W koncepcji pojawiają się nowe nasadzenia, alejki, ciągi pieszo- rowerowe i wiele innych rozwiązań umożliwiających odpoczynek na świeżym powietrzu. Jak twierdzą przedstawiciele urzędu w przypadku Zespołu Szkół nr 2 przedsięwzięcie jest bardzo duże,  musi być ze sobą spójne i uwzględniać wszystkich, nie tylko rowerzystów. Obecnie powstaje szczegółowa dokumentacja techniczna.

Reklama
Pokaż więcej

Powiązane

Back to top button