EDUKACJA

Czy rodzice mogą nie zgodzić się na pomiar temperatury i izolowanie dzieci?

„W ogólnopolskich wytycznych nie ma chociażby nakazu mierzenia temperatury i główny inspektor sanitarny nie mówi o takim obowiązku, kiedy sytuacja epidemiczna jest ustabilizowana, tak jak na większości terytorium naszego kraju. Tam więc takiego obowiązku nie ma. Natomiast, jeżeli dyrektorzy wprowadzili taki zapis, to rodzice powinni go przestrzegać” – powiedział Dariusz Piontkowski dla TVP1, gdzie pytany był m.in. o rodziców, którzy powołując się na konstytucję, nie zgadzają się na pomiar temperatury u ich dzieci, stosowanie środków dezynfekujących, czy izolowanie w przypadku podejrzenia zakażenia COVID-19.

„Rzeczywiście, pojawiły się sygnały, że jakaś niewielka grupka rodziców widzi pewien problem w przestrzeganiu reguł, które stworzyli dyrektorzy” – przyznał Piontkowski. Wyjaśnił także, że jeśli chodzi o izolatkę, to nie musi to być jakieś pomieszczenie, lecz wystarczy np. fragment korytarza, na którym przez jakiś czas nikt nie będzie przebywał, a uczeń z podejrzeniem choroby, podwyższoną temperaturą czy gorszym samopoczuciem, będzie mógł spokojnie poczekać na swojego rodzica.”Powiem szczerze, jestem zaskoczony postawą części rodziców, którzy z powodu jakiejś interpretacji prawa próbują utrudniać funkcjonowanie szkół, nie biorą pod uwagę odczuć i postawy zdecydowanej większości Polaków” – dodał.

Szef MEN pytany był również o kolejki przed niektórymi placówkami oświatowymi, zwłaszcza przed przedszkolami. „Z tego, co wiem, to taka sytuacja pojawiła się tylko i wyłącznie 1 września, i tylko w pojedynczych placówkach. To były placówki, które można było policzyć na palcach jednej ręki, a w pozostałych żadnych kolejek nie było. To znaczy, że coś w wewnętrznych procedurach było chyba nie tak i jak rozumiem dyrektorzy wyciągnęli wnioski z tego pierwszego dnia. I już takich kolejek w kolejnych dniach nie było. My przynajmniej takich sygnałów nie mamy” – odpowiedział.

Źródło: Serwis Samorządowy PAP

Reklama
Tagi
Pokaż więcej

Powiązane

Zobacz również
Close
Back to top button
Close
Close