AKTUALNOŚCIEDUKACJA

Najwyższa od początku roku liczba szkół pracujących zdalnie

Rok szkolny zaczynał się z 65 szkołami pracującymi zdalnie lub hybrydowo. W ostatni piątek bilans wzrósł do 427. Ministerstwo edukacji komentuje, że liczba placówek korzystających z epidemicznych procedur odzwierciedla skalę zakażeń w kraju.

W piątek Ministerstwo Edukacji Narodowej podało, że w trybie mieszanym pracowało 321 placówek oświatowych (szkół, przedszkoli i innych placówek oświatowych). W trybie całkowicie zdalnym pracowało 106 placówek. Pozostałe, czyli 48 tys. placówek działało normalnie.

Liczba placówek oświatowych pracujących w piątek w sposób mieszany i zdalny była najwyższa od początku roku szkolnego.

MEN komentuje: „Monitorujemy bieżącą sytuację w placówkach edukacyjnych. Codziennie przekazujemy raporty dotyczące liczby przedszkoli i szkół pracujących w sposób tradycyjny, jak i tych, które kształcą zdalnie lub w trybie mieszanym” – napisała rzeczniczka prasowa MEN Anna Ostrowska, komentując dla PAP sytuację epidemiczną w placówkach oświatowych.

Zaznaczyła, że „w szkołach i placówkach, które przeszły w tryb mieszany – ostatnio to kilkaset placówek na kilkadziesiąt tysięcy wszystkich znajdujących się w systemie – około 85 procent uczniów uczy się stacjonarnie, w szkole”. Najczęściej wyłączenie dotyczy poszczególnych klas, nie całych szkół, a okres kwarantanny trwa średnio ok. 10 dni, po tym czasie szkoły wracają do funkcjonowania w trybie stacjonarnym.

„Należy podkreślić, że liczba szkół i placówek oświatowych, które objęte są kształceniem zdalnym lub mieszanym odzwierciedla ogólną liczbę zakażonych w kraju, tzn. wzrasta w chwili, kiedy wskaźnik zakażeń ogólnych w Polsce rośnie” – wyjaśnia Ostrowska.

W piątek Ministerstwo Zdrowia podało, że badania laboratoryjne potwierdziły zakażenie koronawirusem u kolejnych 1587 osób. Był to największy dobowy wzrost zakażeń od początku epidemii.

Szkolne statystyki

2 września, w pierwszym dniu nauki w szkołach w nowym roku szkolnym, w trybie zdalnym pracowało 47 placówek, a w trybie mieszanym – 12. W kolejnych dniach obie te liczby systematycznie rosły, przy czym w pierwszych dniach nauki liczba placówek z nauką całkowicie zdalną była wyższa niż pracujących w trybie mieszanym, w drugim tygodniu nauki liczba pracujących w trybie hybrydowym zaczęła przewyższać liczbę pracujących tylko zdalnie.

W ubiegłym tygodniu w piątek w systemie mieszanym lub zdalnym pracowało odpowiednio 246 i 80 placówek. Z kolei w poniedziałek i wtorek liczba szkół, w których zmieniono naukę na hybrydową lub zdalną, spadła. W poniedziałek w trybie mieszanym pracowało 213 placówek, a 71 w trybie zdalnym. We wtorek w systemie mieszanym funkcjonowało 185 placówek, a w zdalnym – 68.

Od środy nastąpił ponowny wzrost placówek z kształceniem hybrydowym lub zdalnym. W trybie mieszanym w środę pracowało 218 placówek, a 72 w zdalnym, w czwartek – odpowiednio 274 i 92, a w piątek – odpowiednio 321 i 106.

źródło: Serwis Samorządowy PAP

Reklama
Pokaż więcej

Powiązane

Back to top button