AKTUALNOŚCI

Uwaga! Oszustwa na „BLIK-a” coraz częstsze

Oszustwo „na Blika” od pewnego czasu stało się jedną z najpopularniejszych metod wyłudzania pieniędzy. Wczoraj jeden z mieszkańców Lublina myśląc, że pomaga znajomemu stracił 2000 złotych. Policja apeluje o rozwagę przy podawaniu kodów do transakcji internetowych, nawet jeśli osoba podaje się za bliską znajomą czy członka rodziny.

Oszuści ciągle modyfikują swoje metody i korzystają z każdej nadarzającej się okazji, aby wprowadzić w błąd i wykorzystać zaufanie niczego nie podejrzewających osób. Od pewnego czasu stosują nową metodę wyłudzania pieniędzy „na BLIK-a”. Większość tego typu przestępstw zaczyna się od przejęcia czyjegoś konta na portalu społecznościowym. Przestępcy za ich pomocą rozsyłają prośby do znajomych o opłacenie jakiegoś zamówienia czy też pożyczkę.

Policjanci z lubelskich komisariatów niemal każdego dnia otrzymują zgłoszenia o oszustwach „na BLIK-a”. Wczoraj (4.01.2021 r.) funkcjonariusze otrzymali informację o utracie 2 000 złotych. Pokrzywdzony przy pomocy jednego z komunikatorów internetowych został poproszony o przekazanie kodu BLIK. Oszust podszywający się pod właściciela konta napisał, że nie ma możliwości wygenerowania kodu niezbędnego do realizacji pilnego zamówienia. Niczego nie podejrzewający mieszkaniec Lublina podał kod BLIK, a następnie zautoryzował przelew SMS-em. Bardzo szybko okazało się, że było to oszustwo. 

Policja apeluje o rozwagę przy podawaniu kodów do transakcji internetowych, nawet jeśli osoba podaje się za bliską znajomą czy członka rodziny.

Takiego wyłudzenia bardzo łatwo uniknąć:

  • NALEŻY STOSOWAĆ DWUSKŁADNIKOWE UWIERZYTELNIENIE SWOICH KONT SPOŁECZNOŚCIOWYCH (WÓWCZAS O WIELE TRUDNIEJ PRZEJĄĆ NASZE KONTO – ZALOGOWANIE SIĘ WYMAGA POTWIERDZENIA SMS);
  • ZAWSZE WARTO POTWIERDZAĆ TOŻSAMOŚĆ „ZNAJOMYCH”, KTÓRZY PISZĄ DO NAS PRZEZ INTERNETOWE KOMUNIKATORY – NAJLEPIEJ ZADZWONIĆ DO TAKIEJ OSOBY;
  • ZAWSZE TRZEBA SPRAWDZAĆ DANE TRANSAKCJI PRZED JEJ ZATWIERDZENIEM W APLIKACJI BANKOWOŚCI MOBILNEJ (PRZESTĘPCA NIE SKORZYSTA Z KODU, DOPÓKI NIE POTWIERDZIMY TRANSAKCJI NA NASZYM TELEFONIE);
  • TRZEBA CHRONIĆ SWÓJ TELEFON ORAZ SZCZEGÓLNIE PIN DO APLIKACJI MOBILNEJ BANKU.

źródło: Policja Lubelska

Reklama
reklama reklama
Tagi
Pokaż więcej

Powiązane

Back to top button
Close
Close