AKTUALNOŚCI

Kolejni oszukani! Mieszkanka Świdnika straciła 2500 złotych

Trzy kolejne osoby zgłosiły się do świdnickiej komendy z powodu utraty pieniędzy podczas transakcji na portalach ogłoszeniowych. Policja kolejny raz apeluje o zachowanie czujności i ostrożności podczas sprzedaży i zakupów w Internecie.

Wczoraj do Komendy Powiatowej Policji w Świdniku zgłosiło się dwoje mieszkańców powiatu świdnickiego. Złożyli zawiadomienia o tym, że zakupili towar na portalach ogłoszeniowych, a po wpłacie pieniędzy kontakt ze sprzedającym się urwał, a konto użytkownika zostało usunięte. Tym sposobem kobieta z jednej z gmin w naszym powiecie straciła 1400 złotych chcąc zakupić sprzęt AGD, a mężczyzna z gminy Mełgiew blisko 400 zł chcąc zakupić artykuły spożywcze dla niemowląt.

Kolejna poszkodowana osoba to mieszkanka Świdnika. Tym razem to ona była osobą sprzedającą i wystawiła na portalu ogłoszeniowym ubrania. Poza portalem za pośrednictwem komunikatora skontaktował się z nią potencjalny kupiec, który zaproponował skorzystanie z opcji dostawy towaru, którą oferuje portal ogłoszeniowy. Wówczas kobieta otrzymała link, który odsyła na fałszywą stronę podobną do oryginalnej, z taką różnicą, że formularz wymaga wpisania numeru karty, daty jej ważności, kodu CV oraz salda konta. Kobieta podając te dane utraciła z konta kwotę 2500 złotych.

Cyberprzestępczość to najszybciej rozwijająca się forma wyłudzeń pieniędzy. Policja prosimy, by starać się korzystać ze sprawdzonych stron. Zawsze sprawdzajmy możliwe metody płatności oraz dane kontaktowe sprzedawcy. Unikajmy płatności z góry, bądź dokonujmy jej tylko na sprawdzonych i zaufanych portalach. Patrzmy na opinie zarówno o sprzedawcy, jak i sklepie. Nie wierzmy w super oferty i unikajmy zakupu przedmiotów o rażąco niskiej cenie. Zachowujmy korespondencje ze sprzedawcą. Nigdy nie udostępniajmy żadnych swoich haseł dostępowych, numeru karty, kodu CV. Nie wchodźmy w linki przesyłane za pośrednictwem komunikatorów poza portalem ogłoszeniowym czy aukcyjnym.

Reklama

reklama reklama
Tagi
Pokaż więcej

Powiązane

Back to top button
Close
Close