AKTUALNOŚCI

Zatwierdziła wykonany przez oszusta przelew. W ten sposób straciła ponad 3 tysiące złotych

Policja ponownie apeluje, nie należy nikomu podawać jednorazowych haseł i kodów zabezpieczających nasze konto bankowe. Jeżeli otrzymamy telefon o próbie włamania na nasze konto, zadzwońmy na oficjalną infolinię banku i zweryfikujmy otrzymane informacje, możemy tam również potwierdzić tożsamość dzwoniącego do nas konsultanta.

Wczoraj 34-latka z powiatu zamojskiego powiadomiła policjantów, że została oszukana. Opowiadając jak doszło do oszustwa powiedziała, że zadzwonił do niej mężczyzna, który przedstawił się jako pracownik infolinii banku i powiedział, że ktoś próbował przelać z jej rachunku bankowego oszczędności, prawdopodobnie była to próba włamania na konto.

Wyjaśnił także, że zgodnie z procedurami bank musi zarchiwizować wszystkie środki na jej koncie oraz zmienić limity. Nieświadoma zagrożenia pokrzywdzona wykonywała polecenia oszusta. Podała dane swojej karty oraz zaakceptowała dyspozycję przelewu. Zatwierdziła transakcję na kwotę ponad 3 tysięcy złotych. Po tym mężczyzna się rozłączył. Wtedy 34-latka skontaktowała się ze swoim bankiem, gdzie uzyskała informację, że żaden pracownik do niej nie dzwonił. Zrozumiała, że została oszukana. Zablokowała dostęp do karty płatniczej i sprawę zgłosiła policjantom.

Oszuści często rozpoczynają swój proceder od telefonu z informacją o problemach technicznych banku lub próbie włamania na nasze konto. Niestety, ofiara oszustwa zamiast pomocy technicznej w zabezpieczeniu konta przed kradzieżą pieniędzy zostaje najczęściej bez środków do życia albo z dużym kredytem.

Reklama
Pokaż więcej

Powiązane

Back to top button