AKTUALNOŚCI

Mieszkaniec Świdnika stracił ponad 8000 zł chcąc opłacić pobyt w hotelu

Mieszkaniec Świdnika stracił ponad 8000 zł chcąc opłacić pobyt w zagranicznym hotelu znalezionym na jednym z popularnych serwisów internetowych, służącym do rezerwacji zakwaterowania online. Mężczyzna najprawdopodobniej padł ofiarą tak zwanego „phishingu”.

Phishing polega na podszywaniu się pod inną osobę w celu kradzieży pieniędzy lub danych. Na portalach rezerwacyjnych zdarzają się próby podszycia pod e-maile w celu zdobycia danych karty kredytowej. Fałszywe maile mogą przekierować osoby do strony, które do złudzenia przypomina stronę logowania, jednak różnią się adresami URL.

Z takim przypadkiem spotkał się mieszkaniec Świdnika, który na serwisie internetowym dokonał rezerwacji w hotelu. Na adres mailowy otrzymał wiadomość z linkiem. Klikając w przesłany formularz postępował zgodnie z wytycznymi i podał swoje dane, dane karty oraz kod CVV. Następnie robiąc przelew otrzymał informację o problemach z autoryzacją transakcji i ponownie, dwukrotnie ją wykonał. W efekcie z jego konta zniknęło ponad 8000zł. Gdy zorientował się, że mógł paść ofiarą oszustów, natychmiast sprawę zgłosił na policję.

Reklama
reklama reklama

Tagi
Pokaż więcej

Powiązane

Back to top button
Close
Close