AKTUALNOŚCI

Mieszkanka Świdnika chciała sprzedać ubrania. Oszuści wyczyścili jej konto

Mieszkanka Świdnika straciła ze swojego konta pieniądze po tym jak chcąc sprzedać ubrania w sieci kliknęła w nadesłany link od rzekomego kupca. Kobieta nieświadoma zagrożenia wpisała dane do logowania do bankowości elektronicznej oraz swoje dane, a także podała kod pin. To kolejne oszustwo według tego samego schematu działania sprawców.

Pomimo licznych apeli i nagłośnień jak działają sprawcy, którzy podszywają się pod kupujących i za pomocą komunikatorów podsyłają linki służące rzekomo do odbioru pieniędzy za kupiony towar – nadal na policję zgłaszają się osoby, które tracą w ten sposób swoje oszczędności.

Schemat działania przestępców się nie zmienia i nie zmienia się to, że oszustom nadal udaje się w ten sposób „dobierać” do kont niczego nieświadomych ludzi.

Wystawiając towar na sprzedaż bardzo szybko zasypują nas wiadomości od zainteresowanych kupnem osób. Podczas rozmowy osoby te przez komunikator wysyłają link, który ma rzekomo służyć do odebrania pieniędzy. Po kliknięciu w link sprzedający odsyłani są do stron logowań do bankowości elektronicznej, gdzie wpisują login oraz hasła, a także inne dane, między innymi dane osobowe, dane karty, kod zabezpieczający, kody autoryzacyjne itp. To już wystarczy, aby nasze konto zostało przejęte przez niepożądane osoby, a następnie „wyczyszczone” z pieniędzy. Niekiedy zdarza się tak, że dodatkowo zaciągane są kredyty i straty są duże większe niż same zgromadzone oszczędności.

Reklama
reklama reklama
Pokaż więcej

Powiązane

Back to top button