AKTUALNOŚCI

Kobieta dostała wiadomość o zaległości opłat za energię. Straciła prawie 20 tysięcy złotych

Phishing to rodzaj oszustwa, który polega na podawaniu się za inną osobę, podszywaniu się pod firmę lub instytucję w celu wyłudzenia poufnych informacji, danych logowania, danych karty kredytowej, konta bankowego lub używanych haseł. Do komendy w Świdniku zgłosiła się kobieta, która otrzymała wiadomość o zaległości opłat za energię elektryczną i postępując zgodnie z wytycznymi straciła prawie 20 tysięcy złotych.

Oszuści podszywający się pod „PGE”, za pośrednictwem wiadomości SMS, wzywają do uregulowania należności. Nie jest to nowy sposób oszustów, którzy niestety często wracają do starych i sprawdzonych metod. W wiadomości jest informacja o konieczności dokonania dopłaty oraz link, który ma pozwolić szybko rozwiązać problem. Prowadzi on na fałszywą stronę, gdzie ofiara ma do wyboru kilka metod płatności. W tym miejscu nastąpi próba wyłudzenia danych kart lub loginów oraz haseł do bankowości elektronicznej.

Do Komendy Powiatowej Policji w Świdniku zgłosiła się 51-letnia mieszkanka Lublina, która złożyła zawiadomienie o oszustwie taką metodą. Otrzymała wiadomość, że na dzień 02 maja 2022 roku planowane jest odłączenie dostaw energii i żeby temu zapobiec musi uregulować należność niespełna 5 złotych. Kliknęła w link znajdujący się w wiadomości, a następnie próbowała się zalogować do bankowości elektronicznej na stronie, gdzie została przekierowana. Okazało się, że z jej konta zostało wypłacone blisko 20 tysięcy złotych.

Policjanci apelują o ostrożność i dokładną weryfikację informacji.

Reklama
reklama reklama
Pokaż więcej

Powiązane

Back to top button