„Airbus Helicopters jest rozczarowany decyzją Ministerstwa Rozwoju i chciałby rzetelnie poinformować o treści swojej oferty offsetowej” – możemy przeczytać w liście. Przedstawiciele francuskiej firmy zaprzeczają jakoby prowadzili negocjacje w złej wierze. Negocjacje offsetowe zostały zerwane przez Ministerstwo Rozwoju 4 października 2016 roku. Powodem, który podano, był brak zabezpieczenia podstawowego interesu bezpieczeństwa Polski.

„W kwietniu 2015 r. Polska wybrała ofertę Airbus Helicopters w związku z modernizacją swojej floty śmigłowców wielozadaniowych. Oferta obejmowała zarówno dostawę śmigłowców H225M Caracal, jak i powiązaną z nią ofertę offsetową (w zakresie współpracy przemysłowej w Polsce). Oferta Airbus Helicopters została wybrana jako jedyna w pełni zgodna z rygorystycznymi wymogami Ministerstwa Obrony Narodowej i uwzględniała transfer zaawansowanych technologii uznanych za niezbędne dla zapewnienia ochrony podstawowych interesów bezpieczeństwa Polski” – pisze Airbus Helicopters.

„Pomimo powolnego tempa negocjacji prowadzonych przez Ministerstwo Rozwoju od września 2015 r., Airbus Helicopters nieustannie pozostawał w pełni zaangażowany w osiągnięcie porozumienia z Polską… Wartość naszej oferty offsetowej wygenerowałaby większe korzyści gospodarcze w Polsce niż przychody, które przypadłyby Airbus Helicopters w ramach umowy na dostawę śmigłowców” – dodaje Airbus Helicopters .  W ramach umowy miało powstać 6 tys. miejsc pracy. W Łodzi, Radomiu i Dęblinie miało być ich 1250.

„Nasza oferta offsetowa zapewniłaby co najmniej 30 lat działalności polskim spółkom państwowym w ramach wielu projektów przemysłowych zapewniających ochronę podstawowych interesów bezpieczeństwa państwa… W Polsce nie ma żadnej wytwórni śmigłowców należącej do Skarbu Państwa. Każdy z istniejących zakładów jest w pełni własnością swojej zagranicznej spółki-matki i jest pochodną różnych strategii przemysłowych. PZL Świdnik należy do Leonardo, a PZL Mielec – do Sikorsky / Lockheed Martin. Airbus Helicopters byłby pierwszą i jedyną spółką śmigłowcową, która uwzględniłaby ambicje polskiego rządu dotyczące rozwoju państwowych zdolności wytwórczych w obszarze śmigłowców” – informuje francuska firma.

http://lsw24.pl/wp-content/uploads/2016/10/photo.jpghttp://lsw24.pl/wp-content/uploads/2016/10/photo-300x300.jpgMonika Sz.AKTUALNOŚCIZ KrajuAirbus Helicopters,Ministerstwo Rozwoju,przetarg,śmigłowce
'Airbus Helicopters jest rozczarowany decyzją Ministerstwa Rozwoju i chciałby rzetelnie poinformować o treści swojej oferty offsetowej' – możemy przeczytać w liście. Przedstawiciele francuskiej firmy zaprzeczają jakoby prowadzili negocjacje w złej wierze. Negocjacje offsetowe zostały zerwane przez Ministerstwo Rozwoju 4 października 2016 roku. Powodem, który podano, był brak zabezpieczenia podstawowego...